Skip to main content
mobile

Heritázs

  • Search
  • Collections
Englishen
  • Magyarhu
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
prb_000001/0000

wetransfer-569cbb

  • Preview
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Total Pages
228
Collection
Tripont - Problog Magazin
prb_000001/0014
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 15 [15]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
prb_000001/0014

OCR

Vagy mi a fontos abban a helyzetben? Az ott annyira intim volt, annyira kitárulkozott nekem, hogy azt éreztem, hogy ezt nem akarom másnak megmutatni, ez az övé és az enyém. Lehet, hogy erősebb lett volna az anyag, ha van benne egy síró férfi? Nem tudom, nem hiszem. De például a menekültválságban voltak olyan helyzetek, amelyek rám is nagy hatással voltak, mégis beleálltam és fényképeztem, mert azt éreztem, hogy fontos, hogy ezeket a képeket minél több ember lássa. Mert ez egy megoldás nélküli helyzet, ahol valamit tenni kell. Hogyan teremtesz kapcsolatot a képeiden szereplő emberekkel? Annyi a kommunikáció köztünk, hogy engedélyt kérek, hogy ott legyek. Ők csinálják a dolgukat, és én is ott leszek a háttérben, csinálom a magam dolgát. Én se viselem jól, ha a hétköznapokban jön valaki egy kamerával. Ezért törekszem arra, hogy minél kevésbé legyek szem előtt. Mert nekik is nehéz, nekem is nehéz. Milyen érzés ennyire háttérbe vonulni? Magamat a végeredménybe tudom beletenni, ahogy lefényképezem, ahogy megmutatom. Tüntetésen persze odamegyek három lépéssel az ember Nem hittem, hogy képes leszek erre, de meg kell csinálni. Alapvetően szemlélődő típus vagyok, ülök a sarokban, megfigyelem a dolgokat. Csinálsz olyan fotókat, ahol nem lépsz hátra? Beállított képek, művészi fotó...? Én nem készültem fotósnak, nem voltak ilyen terveim, bár volt bennem alkotói véna. Nem tartom magam művészembernek, de érdekelt a vizualitás. Rajzoltam, csak nem elég jól. Amikor a fényképezés közelébe kerültem, akkor éreztem, hogy ez pont azon a határon van, valahol szakmunka, mint az asztalosé, kell hozzá technikai tudás, konkrét feladat van, de többet is ki lehet hozni belőle. 27 éves voltam, amikor a MÚOSZ suliját elvégeztem. A legöregebbek között voltam az osztályban. De aztán szerencsém lett. Az első gyakorlati helyemen el tudtam kezdeni külsősként dolgozni, és jöttek a munkahelyek. Ebben a szakmában nagyon fontos a megbízhatóság és pontosság, és rám lehetett számítani: nem alszom el, leadom, amit kértek. Pedig nem gondoltam magam olyan alkatnak, aki a tönegben előreharcolja magát, könyököl a pasik között. De a gyakorlaton kiderült, hogy meg tudom csinálni, elég talpraesett vagyok. 12 ¢ TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN e 2016/1.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
2481 px
Image height
3508 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.7 MB
Permalink to jpg
prb_000001/0014.jpg
Permalink to ocr
prb_000001/0014.ocr

Privacy

  • Privacy policies
  • Cookies

  • https://facebook.com/tripont

Website

  • heritazs.hu
  • phaseone.hu
  • tripont.hu
  • tripont.hu/problog

Contact

  • +36 30 462 23 40
  • klinger.gabor@tripont.hu
  • 1131 Budapest,
  • Reitter Ferenc utca 132/J.

  • Copyright © 2023 Tripont Kft.
  • Copyright © 2024 Tripont Kft.

Heritázs

LoginRegister

User login

I forgot my password
  • Search
  • Collections
Englishen
  • Magyarhu
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh