Ugrás a tartalomra
mobile

Heritázs

  • Keresés
  • Gyűjtemények
Magyarhu
  • Englishen
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
eif_000003/0000

Eifert_Janos_Elso_konyvem_2004

  • Előnézet
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Összes oldal
152
Gyűjtemény
COLLECT PICTURES, Eifert János fotóművész
eif_000003/0024
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 25 [25]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
eif_000003/0024

OCR

A kép alakításához számos eszköz áll rendelkezésünkre. A bemozdulásos életlenség — amely a fényképezőgépnek és/vagy a témának a felvétel pillanatában történő elmozdulásával jön létre — régi-új eszköze a fotográfusnak. Alkalmazható tudatosan, de létrejöttében a véletlennek is döntő szerepe lehet. A végeredmény dönti el, hogy mikor számít hibának, vagy meghatározó képalakító eszköznek. A képzőművészek már jóval korábban felfedezték és ábrázolták a mozgás, a bemozdulás élményét. Az expresszionista, impresszionista, dadaista, stb. festők művei különösen érdekesek ebből a szempontból. A futurista Giacomo Balla , Pórázon sétáltatott kutya dinamizmusa" akár fényképtanulmány alapján is készülhetett volna. AZ olasz futuristak - Umberto rsxeyexer(@) Alb Carlo Carra, Luigi Russolo - olyan, a mozgásélményre épülő új Abrazolasi modot teremtettek, amely a valóság különböző szintjeinek egymásra építésével, elsősorban a mozgásnak és szimultaneitásnak köszönhetően ,az utca, az élet, a nagyvárosokra jellemző törtetés, szorongás, a zaj okozta nyomasztó érzések ábrázolásának is formát ad". Tiszta fotografia. Mas képélmények is hozzasegitettek a Vagta, a Tánc, a Cirkusz és a többi ,bemozdulásos" képeim elkészítéséhez. Escher Károly (1 890-1966) a magyar riportfényképezes egyik legnagyobb alakja igazan tudott éles képeket készíteni. Az 1947-ben készült , Csodálatos mandarin"-ja azonban elmozdult, életlen alakokat ábrázol. Mégis, ez a mágikus expresszivitással bemozdított pillanat nagyszerűen fejezi ki Bartók zenéjét, és az arra készült Harangozó-koreográfiát. Korszakalkotó képe nyomán a bemozdulásos táncfotók egész sora született meg a ,hazai pályán" is: Szöllősy Kálmán, Vadas Ernő, Németh József, Bartal Ferenc, Horling Róbert, Keleti Éva, Korniss Péter, Benkő Imre, Szalay Zoltán, Koncz Zsuzsa, Dusa Gábor, Révész Róbert és mások nevéhez kapcsolódva a , bemozdulásos táncfotó" szinte magyar specialitás lett. Én sem lóghattam ki a sorból. A hatvanas-hetvenes években a világot bejárt kép volt Victor M. Chagas dos Santos-nak, , Fúria" című mesterműve, amely egy rvlgelerelere) gézmozdonyt ábrázolt. De hogyan?! Az idő múlását, a sebességet, a lendületet, a mindent elsöprő mágikus erőt többek között a bemozdulásos életlenség — élesség kontrasztjával érte el. Budapesten, a Madách-téren volt az MTI kiállítóterme, ahol láthattam a hatvanas években a lengyel Mazowsze Együttes tancosairól készült , bemozdított" fotókat. Már nem emlékszem készítőjük nevére — talán Edward Hartwig (1909-), vagy valamelyik tanítványa -, de a képek nagyon inspiraloan hatottak ram. BEMOZDULAS, ELMOZDULAS

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
2480 px
Kép magassága
2480 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.04 MB
Permalinkből jpg
eif_000003/0024.jpg
Permalinkből OCR
eif_000003/0024.ocr

Adatvédelem

  • Adatvédelmi szabályzat
  • Süti – Cookie kezelése

  • https://facebook.com/tripont

Oldalink

  • heritazs.hu
  • phaseone.hu
  • tripont.hu
  • tripont.hu/problog

Kapcsolat

  • +36 30 462 23 40
  • klinger.gabor@tripont.hu
  • 1131 Budapest,
  • Reitter Ferenc utca 132/J.

  • Copyright © 2023 Tripont Kft.
  • Copyright © 2024 Tripont Kft.

Heritázs

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • Gyűjtemények
Magyarhu
  • Englishen
  • Српскиsr
  • Serbo-Croatiansh