OCR Output

ALBUM (2014)

Az , Album" című munkám kiindulópontja egy családi negativarchivum, ami távoli rokonom hagyatéka. A 100-120 negatív jelenleg rendszerezési fázisban van, szerencsémre szinte minden tekercshez tartozik egy megjelölés (mikor és
hol készültek a fényképek, kik szerepelnek rajta). Ezekből a tampontokbol kiindulva fogalmazódott meg bennem az, hogy egy részben fiktív családi albumot hozok létre. Kívülállóként tekintek ezekre a rögzített pillanatokra, nem élnek az
emlékezetemben, nem részei az életemnek, azonban a képeken szereplők számára nyilvánvalóan az ezekből készült nagyítások meghatározóak lehetnek/lehettek.

Az albumban látszólag üres, illetve halvány foltokat, körvonalakat láttató fotók szerepelnek. A fotópapírra történő nagyítás után, rögtön az albumba helyeztem a képeket, nem történt hívás és fixálás. Akárcsak mások emlékei, a fényér¬

zékeny anyagban létrejövő látens képek, a néző számára, és számomra is láthatatlanok, ugyanakkor léteznek/léteztek. A munkát csakis vörös fényben, laborkörülmények között lehet megtekinteni a fényképek fixálásának hiányából
fakadóan.

A feldolgozás és válogatás során kiderült, hogy bizonyos képekhez érzek kötődést, ismerős rokont vagy helyet véltem rajtuk felfedezni. Mivel minimális vizuális és érzelmi élményt kapcsolok hozzájuk, ezeket a nagyítás után, rövid ideig
hívóba helyeztem, de a fixálás után csak jelzésértékű képi elemet tartalmaznak.

Tájékozódási pontot csakis az albumban szereplő képaláírások adhatnak a nézőnek, ezek alapjául a negatívok tasakján található megjelölések szolgálnak. Az emlékképek az albumban sem lesznek láthatóak, ahogyan a néző emléke¬
zetében sem léteznek.

Installációs adatok:

37 darab kép, albumba rendezve, fénymentes dobozba zárva, videódokumentáció
— 2 darab, 6,5x9,5 cm-es zselatinos ezüst nagyítás

— 18 darab 6,5x9,5 cm-es látnes kép

— 5 darab, 9x14 cm-es zselatinos ezüst nagyítás

— 12 darab, 9x14 cm-es látens kép

2017 / 1. - TRIPONT FOTO VIDEO MAGAZIN - 69